Nordea satsar på service i Salo
Nordea öppnar en ny kundtjänstenhet i Salo. Kontoren i Raseborg och Hangö består.
HANGÖ, RASEBORG Nordea har beslutat grunda en ny enhet för kundbetjäning per telefon i Salo. I första skedet ger detta 60 nya jobb. Rekryteringen pågår just nu internt varefter tjänsterna också kan sökas av externa personer. Den nya enheten kommer att verka i Nokias tidigare utrymmen i Salo.
Detta görs som en följd av kundernas förändrade beteende, allt fler vill ha betjäning per telefon och via nätet då det passar dem. Kunderna ska få betjäning dygnet runt från enheten i Salo.
För närvarande är det bara omkring en procent av Nordeas kunder som regelbundet utnyttjar kontorsbetjäningen.
Antalet kontor i Raseborg och Hangö bevaras såsom förut, men det har gjorts några förändringar bland personalen sedan den 1 augusti. Henry Allén verkar nu som kontorschef i Hangö. Han har tidigare varit chef för Raseborgs företagskontor. Pekka Pohjolainen har utnämnts till kontorschef för Raseborgs företagskontor. Kontorets personal betjänar kunder i Karis, Hangö, Ekenäs och Kimitoön. Maj-Louise Silén, som i fyra år fungerat som kontorschef i Ekenäs, har utnämnts till chef också för Kariskontoret.