Taxin kom aldrig

Dela

Verktyg

Större text Mindre text Skriv ut artikel Rapportera fel

Taxi Just nu är jag riktigt arg. Jag beställde en taxi litet efter klockan 10 en morgon. Den skulle vara hos mig 12.45 för att köra mig till ett med kostnader belagt tillfälle. Jag väntade med min rollator ute på vägen fem minuter innan bilen skulle anlända.
Kom det någon taxi? Nej! Jag ringde tre gånger till Ula-centralen i Borgå (jättedyra samtal) men där var de helt oförstående. Inte är jag så förbenat dum att jag inte förstår att om det inte finns lediga taxibilar så finns det inte. Men jag anser att det är en service för allmänheten som taxiägarna uppehåller och då hör det till god ton att meddela kunden om det inte kommer någon taxi.
Skulle centralen ha meddelat mig att det inte finns lediga bilar kunde jag ha ordnat skjuts på något annat sätt och inte belagts med extra kostnader. Vad gör jag med en taxi som är framme klockan 13.30 om jag skall vara där en halv timme före det? Skärpning!
Om jag förstått saken rätt är det taxiägarna som betalar för att centralen fungerar. Då bör det organiseras så att dylikt inte sker.
Jag vill inte höra att det inte fanns någon taxi – det vet jag redan. Jag vill att kunden meddelas om situationen om ingen taxi finns tillgänglig. Det sker hela tiden att taxikunder försenar sig från överenskomna tillfällen. Nu vill jag höra av Ula-ansvariga taxiägare hur en förbättring skall ske. Jag vill tillägga att jag varit mycket nöjd med själva skjutsarna.
Berit Latvala
Ekenäs